onsdag 4 november 2009

PRICKAR

Hej, när jag vaknade imorse så var jag.. prickig. Ah,prickig kan man ju säga att jag är, jag är prickig i hela ansiktet,hela bröstet, armarna,magen,ryggen, och hela benen. Till och med öronsnibbarna! Men jag gick till skolan eftersom att mamma tvinga mig, feber hade jag också.
Jag gjorde iallafall biologi provet,sedan blev jag ner skickad till vårdcentalen. Sen där började jag att bråka med doktorn.. För de första vägrade hon ta tempen på mig när jag sa att jag hade feber, hon sa att jag inte kunde ha feber. Sen när jag hade tvingat henne till att göra de, hade jag visst 39 grader feber, gissa vad daktorn sa? jo, OJ DU HADE VISST FEBER :O
så ska väl ändå inte en doktorn säga..? Sen börja hon skälla på mig för att min förra doktorn tydligen gett mig fel medecin, hon babbla&babbla men kom inte fram till något. Hon ba, jadu lilla elin.. jag vet inte vad de här är, men du kan få lite kortison & allergimedecin!
Ja ba, jag e inte allergisk mot nå? Hon ba, SLUTA SÄG EMOT MIG, NU GÖR VI SÅ HÄR OKEJ?
JAG HAR SÄKERT RÄTT, TROR JAG. Hm.. tryggt att höra.
Och då sa lilla elin, mjo.. okejdå. Men jag hade ju rätt med febern;)
Då blev hennes ansikte rött, och hon vände sig mot datorn. Haha, men får väl hoppas på de bästa nu, vill ju inte va prickig! ;s

Men snart ska jag på utvecklingsamtal, sen blir de ner till träningen och kika lite.
Prickelin säger pussss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ma pratade om att det kunde blivit så av din medicin mot halsflussen eller va du hade. Hon hade fått så förut av någon slags medicin :)

elingisela sa...

jo, men liksom jag har ju ätit min över en vecka, ska inte komma nu:)